Zajdó Csaba - Innonic Startup Studo és Academy

Zajdó Csaba

A fordított ABC felsorolásomat rögtön az egyik legnagyobb magyar cégvezető példaképemmel, Zajdó Csabával kezdem.

Csaba a WebShop Experts, a ShopRenter, az OptiMonk, és a Conversific alapítója, továbbá az Innonic Startup Studio vezetője.

Zajdó Csaba - Innonic
Zajdó Csaba – Innonic

Webáruházak készítésére, tanácsadására és optimalizálására szakosodott vállalkozásait már egyetemistaként elkezdte építeni.

Ő se ma kezdte! 🙂

A Webshop Experts-hez, a ShopRenterhez és az OptiMonkhoz ma már az ország számos webáruháza köthető: több ezer webshop beindításában vettek részt.

Amikor a saját webáruházamat, az unnepekaruhaza.hu-t annak idején elindítottam, Csaba összes fellelhető anyagát elolvastam és több tanfolyamukra is elmentünk a kollegáimmal.

Webshoppal és e-kereskedelemmel kapcsolatban tőle és a csapatától tanultam a legtöbbet.

Ha nem saját fejlesztésű lenne az oldalunk és a csapatom csak néhány főből állna, tuti, hogy a shoprenter megoldását használnánk. De mivel mi ’bentragadtunk’ a sajátfejlesztésbe, Csabáékat ’csak’ a viszonteladóimnak és vállalkozó barátaimnak ajánlom.

Ők szeretik és használják a Shoprentert, mi pedig évek óta Optimonkozunk :).

Minden évben elmegyünk általában 3-4 kollegával az Ecommerce Expora is, ami szintén Csaba nevéhez fűződik, mert szeretjük követni az újdonságokat és a inspiráló előadásokat.

De még ma is bármikor beülök a kocsiba, hogy egy elugorjak egy Innonic előadásra Debrecenbe. Olyan előadókat szoktak meghívni, mint pl. Fehér Gyula, a UStream alapítója. Érdemes az Innonic oldalát követni.

Nagyon szimpatikus számomra, hogy az előadások belépőjegyeinek összegét mindig nemes célra – mint például a debreceni mentőszolgálat munkájának a segítése – fordítják.

És nagyon szimpatikus Csabáék társadalmi szerepvállalása is:

2019-ben például lefestettük a debreceni Görgey úti óvoda kerítését, nyitott véradást szervezetünk az irodánkban, adományt gyűjtöttünk és támogattuk a helyi mentős alapítványt, tartós élelmiszert és ajándékokat adományoztunk a Magyar Református Szeretetszolgálatnak, vagy épp egész napos programot szerveztünk helyi általános iskolák diákjai számára.”

(Ön)fejlődés és tanulás

Érdemesnek tartom megfontolni az alábbi gondolatait is.

„Az önfejlődésre és tanulásra sosem sajnáltuk a pénzt. A mai napig él a szabály a cégben, hogy bárki bármennyi és bármilyen könyvet megvehet céges keretből. Sokat járunk konferenciákra, belső könyvklub-esteket szervezünk, Mastermind-okon veszünk részt, külsős szakértőket hívunk le Debrecenbe. Hiszem, hogy hosszú távon az a cég lesz a legsikeresebb, amelyik gyorsabban képes fejlődni, mint a konkurensei.”

Engem, illetve a cégemet egyértelműen ez a típusú hozzáállás vitt sikerre. (A BWH-nak köztudottan nagyobb a képzési költségkerete, mint a marketing büdzséje).

Igazán megtisztelő volt 2018-ban Csabával egy színpadon állni (ülni) a Freedom Business nevű konferencián, ahol ő azért állt, mert előadás tartott, én meg azért ültem, mert egy kerekasztal beszélgetés keretében osztottam meg a tudásom.
Zajdó Csaba, mint előadó
Nagyon tetszik az is, ahogy a HR-t csinálják:

„A legnagyobb eredményünknek a közel 100 fős, lelkes és tehetséges fiatalokból álló csapatunkat értékelem, ahol a fluktuáció minimális, és akik velem együtt hisznek a „világhódító” terveinkben.”

Az Innonic csapata
Az Innonic csapata

Put People First

Imádom ez a gondolkodást is. Put Profit First helyett a Put People First gondolkodásmódot.

Emlékszem, amikor a riporter kérdésére – „Mi a legnagyobb értéked a cégben?” –  a Marketing Fesztivál Milliárdosok Klubja kerekasztal beszélgetésen hárman egyszerre mondtuk ki ezt a szót:

Ember.

A legnagyobb érték egy cégben: az ember
A legnagyobb érték egy cégben: az ember

Biros Leventével (onlinemarkaboltok.hu), Schmidt Richárddal (alinda.hu) és Zabari Istvánnal (lumenet.hu) ültem akkor a színpadon.

Lehet hogy Csabához hasonlóan minket is ez a gondolkodásmód juttatott el oda, ahol most vagyunk? 🙂

A könyv az egyik legjobb barátunk

Nem nagyon volt szakmai mentor a környezetemben, emiatt mindig is a könyvek voltak a fő tanítómestereim. Ha egy problémával szembesülök, akkor a mai napig azt a megoldást választom, hogy megveszem a témában a legjobb könyveket, és elolvasom őket.”

Ebben eléggé hasonlítok Csabára :). Hiszem, hogy a könyv az egyik legjobb – és ha üzleti könyv, akkor a leghasznosabb – barátunk!

A könyvajánlómban látni fogod, mely könyvek a kedvenceim, és melyiket mikor vetettem be a vállalkozásom életútján.

Én sem összevissza olvastam az üzleti könyveket, hanem mindig megoldást keresve, amikor valamilyen tudás éppen hiányzott a tovább lépéshez. A tanfolyamokra ugyanezen elv mentén jelentkeztem az idők során.

Csaba és a Zappos

És nem utolsósorban: Csabát is inspirálta a Zappos cégkultúrája, és nekik is van a Zapposhoz hasonlóan megfogalmazott céges Alapérték pontjaik. Nem 10 pontból áll, hanem 7-ből, azonban a kezdőbetűk szellemesen a pozitív töltetű AWESOME, azaz „csodálatos” betűszót adják ki.

Zapppos - Be hamble

A legkreatívabb magyar példa, amit eddig láttam:

Innonic Alapértékek:

  • Always keep improving
  • Wow your customer
  • Experiment
  • Sweep floor
  • Owner mentality
  • Mutual respect

Enjoy the game

Be Innonic – Be AWESOME 

Köszönöm Csaba, hogy az inspirációm része vagy!

Forray Niki
Iratkozz fel

a hírlevelmre

Hogy értesülhess az új tartalmakról.